19.000+ passagere hjulpet

faq

Hvis dit fly er forsinket eller aflyst, så kan du regne med, at vi lander din kompensation hjem.
Vi sørger for, at du får op til 4.500 kr. i kompensation.

Opret din sag allerede i dag

Se vores anmeldelser

Derfor skal du vælge os

faq

Hvis dit fly er forsinket eller aflyst, så kan du regne med, at vi lander din kompensation hjem.
Vi sørger for, at du får op til 4.500 kr. i kompensation.

Opret din sag allerede i dag

Se vores anmeldelser

Derfor skal du vælge os
Vores faq

Typisk stillede spørgsmål.

No cure - no pay
Flydaekning arbejder ud fra "no cure - no pay"-princippet. Det vil sige, at vi kun tager et salær, hvis vi kan inddrive din kompensation. Det synes vi er mest fair og transparent. Som kunde hos Flydaekning kan du derfor være tryg ved, at du enten får kompensation eller gratis sagsbehandling.

Hvad du typisk får udbetalt
Hvad du typisk får udbetalt efter Flydaeknings salær afhænger af distancen på den samlede rejse, og om vi er nødt til at indbringe sagen for retten for at indhente din kompensation.

I nedenstående tabeller, kan du se, hvad du typisk vil få udbetalt per passager efter vores salær. Hvad du eksakt modtager kan svinge en lille smule som følge af valutakurser og gebyrer på internationale overførsler.

Sagen vindes udenfor retten:

FlydistanceDet får du typisk efter vores salærVores salær
Under 1.500 km.170 Euro80 Euro
1.500-3.500 km. og forsinket med 2-3 timer.140 Euro60 Euro
1.500-3.500 km. og mere end 3 timer forsinket.280 Euro120 Euro
Over 3.500 km. og forsinket med 3-4 timer.215 Euro85 Euro
Over 3.500 km. og forsinket med mere end 4 timer.425 Euro175 Euro

Sagen bringes for retten og sagen vindes
Hvis flyselskabet afviser eller ignorerer vores krav, vil vi sende din sag for retten, hvis vi vurderer, at sagen kan vindes. Her kan vi få en dom i sagen til vores fordel, som flyselskabet er forpligtet til at følge. Retssager mod flyselskabets advokater kan være omfangsrige og komplekse. Derfor er vores salær også større på de sager, der skal til retten. Men der er ikke omkostninger for dig, hvis vi taber retssagen.

FlydistanceDet får du typisk efter vores salærVores salær
Under 1.500 km.133 Euro117 Euro
1.500-3.500 km. og forsinket med 2-3 timer.110 Euro90 Euro
1.500-3.500 km. og mere end 3 timer forsinket.220 Euro180 Euro
Over 3.500 km. og forsinket med 3-4 timer.170 Euro130 Euro
Over 3.500 km. og forsinket med mere end 4 timer.335 Euro265 Euro
Såfremt sagen ikke vindes.0 Euro0 Euro

Refusion af flybilletter
Udover at indhente kompensation, hjælper Flydaekning også med at få prisen på dine flybilletter refunderet, hvis flyet var aflyst. Dette gælder også, hvis du selv har købt nye flybilletter for at nå frem til destinationen efter en flyaflysning. Vi tilbyder at indhente billettens pris for 60 EUR pr. passager ud fra vores no cure - no pay model. Det betyder at det ikke koster dig noget, hvis vi ikke kan indhente pengene hjem for flybilletten. Hvis billettens pris er under 60 EUR pr. passager, kan det ikke svare sig at få Flydaekning til dette - og vi tager derfor ikke imod sager om refusion af flybilletter, der er under denne pris.

Alle ovenstående beløb er oplyst i EUR inklusive moms.

Hvor meget du kan få i kompensation fra flyselskabet for dit overbookede, forsinkede eller aflyste fly afhænger af rejsens længde, samt hvor længe du var blevet forsinket da du ankom til dit bestemmelsessted – husk at kompensationen er pr. passager!
Har jeg krav på andet?

Ja, det har du. Hvis dit fly er forsinket i mere end 2 timer har du krav på:

  • Gratis måltid og forfriskning
  • Et gratis telefonopkald

Ved en forsinkelse på mere end 5 timer, har du desuden krav på en gratis overnatning (hvis det er nødvendigt) samt transport til og fra lufthavnen i forbindelse med overnatningen

Alle vores jurister er specialister og eksperter i EU- Forordningen 261/2004 (EC Regulation 261/2004).
Forordningen giver flypassagerer mulighed for, at gøre krav på kompensation, hvis passageren har oplevet en aflysning, forsinkelse eller er blevet nægtet boarding (overbooking).

Sådan hjælper vi dig:

1. Vi udformer et juridisk påkrav til flyselskabet om kompensation, refusion og eventuelle dokumenterede ekstraudgifter, hvorefter flyselskabet skal udbetale kompensation, refusion og ekstraomkostninger.

2. Afviser flyselskabet kravet, og vores vurdering stadigvæk er, at du er kompensationsberettiget, bringer vi din sag for retten eller andre retslige instanser. Du betaler naturligvis intet salær, hvis der ikke er nogen form for kompensation eller refusion at hente.

Dette kan variere, men vi gør alt hvad vi kan, for at du får din kompensation hurtigst muligt. Det er meget forskelligt hvor hurtigt man får svar fra flyselskaberne. Vi følger altid løbende op på alle igangværende sager og presser flyselskaberne til at give os på kompensationen. Hvis kravet bliver afvist, så vil vores jurister vurdere din sag, hvor du vil blive tilbudt at bringe din sag for retten.

Flydaekning består af jurister med en række års erfaring i branchen og eksperter i flypassagers rettigheder. Flydæknings første prioritet er at hjælpe dig, hvis du skulle have nogle spørgsmål. Vi er dermed altid lige i nærheden, hvis du får brug for os!

Det lykkes for os, at henter kompensation hjem 9 ud af 10 gange.

Har du spørgsmål til os, kan du altid fange os lynhurtigt på alle hverdage mellem 8 og 16.

Disse 4 forhold skal være til stede, for at du er kompensationsberettiget:

  • Der skal være tale om en overbooking, forsinkelse, boardingafvisning eller aflysning, som alene er flyselskabets ansvar. Boardingafvisningen skal være foregået uretmæssigt og ikke være forårsaget af, at du har manglet pas, visum eller gyldigt rejsebevis. (Er du blevet boardingafvist skal du kræve skriftligt bevis på dette ved bordingskranken, hvor du afvises
  • Du skal være kommet mere end 3 timer senere frem til destinationen. Destinationen er der, hvortil bookingnummeret rækker.
  • Hele rejsen skal være samme bookingnummer, hvis forsinkelsen beregnes ved den sidste destination.
    Du skal enten rejse med et europæisk flyselskab eller påbegynde rejsen i en europæisk by.
  • Det skal være flyselskabets ansvar, at aflysningen eller forsinkelsen opstod.
  •  
  •  

.

Først og fremmest undersøger Flydaekning, om du overhovedet er kompensationsberettiget.

Hvis du er kompensationsberettiget, kan flyselskabet udbetale pengene på få uger og eller der kan gå op til flere måneder, hvis sagen skal indbringes for en eller flere retslige instanser.
De fleste af vores kunder har modtaget kompensation et sted mellem to og fem måneder, efter at det retslige krav er afsendt fra Flyhjælp.

Hvis du ikke er kompensationsberettiget, idet det viser sig, at flyselskabet ikke er eneansvarlig for flyafvigelsen, eller hvis der ikke er nogle retslige instanser, der kan behandle din sag, har det været gratis for dig at prøve sagen hos Flydaekning.

Når sagen er vundet, og flyselskabet har sendt pengene til Flydaekning, og de er registreret modtaget, sender vi straks din andel af pengene til dig på det kontonummer, du har angivet.

Hvis flyselskabet udbetaler beløbet direkte til dig, er du forpligtet til straks at kontakte Flydaekning og angive det præcise beløb, du har modtaget. Herefter vil vores jurister undersøge, om du har modtaget det korrekte beløb fra flyselskabet.

Ifølge danske regler for forældelsesfrist for økonomiske krav kan du inddrive penge, hvor kravet ikke er ældre end tre år.

Har du derfor været flypassager på et fly, der var forsinket eller aflyst, eller er du blevet nægtet boarding på en flyrejse inden for de sidste tre år, så har du som udgangs ret til økonomisk kompensation fra flyselskabet.

Du skal fortsat være i besiddelse af de relevante oplysninger fra din flybillet, din faktura eller dit boardingkort.

Vi arbejder efter princippet “no cure, no pay”, hvilket betyder, at vi ikke tager et salær, hvis du ikke modtager kompensation fra flyselskabet.

Det er din sikkerhed for, at vi arbejder målrettet og ihærdigt for at inddrive din kompensation hos flyselskabet.

I de situationer, hvor der ikke sker en udbetaling af kompensation og refusion fra flyselskabet, så er det omkostningsfrit for dig. Vi dækker alle alle omkostninger til inddrivelsen fuldt ud af os uden nogen former for økonomiske konsekvenser for dig.

Vi opererer på alle områder efter ”no cure, no pay”-princippet og der sker kun betaling mellem dig og os ved flyselskabets indfrielse af pengekravet.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål her, er du mere end velkommen til at ringe til os eller sende os en besked.

Vælg Flydækning til at køre din sag